1950-1960 1950-1960 - laikotarpis, kai susiformuoja pagrindiniai savamokslės menininkės kūrybos principai, miniatiūros plastiniai ypatumai. Kūryba tampa didžiausia jos aistra ir gyvenimo tikslas. Dailininkę traukia tėviškės gamta, laukų platybės, gėlių pievos, medžiai, krūmokšniai, vandenys, smėlio takeliai, kalvos, senos sodybos, miesteliai, senas malūnas. Ją veikia gamtos nuotaikos, metų kaita. Itin atidžiai stebi dangų, debesų formas, jų judėjimą. Ypač efektingus jų spalvų derinius užrašo pieštuku vokiečių kalba: blau-hell, gelb-weis, rosa, braun-violet, orange-gelb, lili. Kompozicijoje pirmiausia išdėsto žemės ir dangaus plokštumas, daug dėmesio skiria pirmo plano struktūrai, atidžiai komponuoja motyvą, atskiras detales. Spalvos šviesėja, jos tonai ir atspalviai perteikia formą, sukuria erdvės įspūdį. Kuo griežčiausiai sukomponuoti spalvų potėpiai kuria vaizdus, kuriuos tapytoja meistriškai sujungia į darnią ir menišką visumą. Tapo realistinės formos natiurmortus, autoportretus, artimųjų portretus. Šiuo laikotarpiu buvo nutapyti tokie kūriniai, kaip "Arimas" (1955), "Tiltas" (1957), "Smėlėtas kelias" (1957), "Kelmai" (1958), "Ąsotis su obuoliais" (1959), "Sodyba prie ežero" (1959). M.KUODIENĖ
© Lietuvos dailės muziejus. Rinkinių apskaitos, tyrinėjimo ir saugojimo centras